Fota Fyrverkerier

2008-12-31 @ 16:04:29
Nu skulle jag vara snäll och berätta om hur man fotar raketer.
Men så hittade jag en gullig video hos Emelie Ohlsson.
Hon förklarar det där.

Nu är ju inte jag nått proffs men här kommer ett par till tips som jag har lärt mej av mina misstag hi hi
Ta lite testbilder mot himmeln först om det finns gatubelysning och andra lampor i närheten.
Risken är att bilden missfärgas om belysningen är för stark.
Leta då upp ett annat ställe att stå på där det är mörkare.

När det gäller ISO säger alla olika, men ett högt isovärde bara för att ta in mer ljus blir oftast inte bra enligt mitt tycke iaf.
Jag fotar alltid raketer med iso på 100.

Ställer du in fokus på oändligt brukar det för det mesta bli lyckat, du kan ju omöjligt veta exakt hur långt raketen kommer att vara när den smäller.

Stativ eller något annat stadigt är ett måste pga bulb läget precis som Emelie berättar.
Om du som jag inte har något stativ till hands gäller det att hitta något annat att sätta kameran på.
Och är du rädd om den så lägg då den på en mössa eller vante eller något och palla upp med nått så objektivet pekar dit du vill och ligger stilla.

Tänk oxå på att om det är riktigt riktigt kallt och du låter kameran ligga sådär ett tag så kan batteriet "ta slut" snabbare än vanligt pga kylan.Det gäller alla sorters batteri.

jahapp nått mer?
Nä de räcker nog.

Nu ska jag själv snart bege mej ut och försöka hitta ett ställe att stå på.
Här är så jäkla mycket stark belysning och inte ens nån kulle eller nått att klättra upp på så man kommer bort från det lite.
Men skam den som ger sej.
Ska ut och söka nu ha ha

Ciao

© Ingen använding eller kopiering av mina bilder är tillåten! ©
© Fråga först och länka tillbaka så får du låna ©

Kommentarer
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

SVAR: hihi okej :D <3

2008-12-31 @ 17:49:13
URL: http://haaiidi.blogg.se/

Snacka Här:

Du Heter?
Kom ihåg mig? (Fungerar ej!!!)

E-postadress:

Bloggar Du Oxå?

Babbla På Här:

Trackback
Hem

Min profilbild bloglovin


NAMN: Sess
ÅLDER: 24
LÄNGD: 160 cm, säger vi ;)
HÅRFÄRG: Svart/rött, varierar
ÖGONFÄRG: Blå
BOR: Östra Göinge, skåne
CIVILSTATUS: Sambo, med Hingsten

INTRESSEN: Jag älskar att fota! Igentligen gillar jag allt som handlar om att skapa. Tex rita, måla, baka, sy osv. Så ofta jag kan träffar jag min älskade stora syster Unkis och mitt gudbarn Jessica. En fika här och där är mysigt! Det händer ibland att jag tar en riktigt lång cykeltur både i ur och skur, det är så mysigt!

OM BLOGGEN: Det här är först och främst min dagbok, jag skriver allt som just för stunden snurrar i mina tankar.Men mest av allt handlar den om mina bilder, livet med Hingsten och sorgen efter mina föräldrar. Oftast är det en glad blogg, ibland lite tråkig, flummig och konstig. Ibland lite arg och ledsen. Men mest av allt visar jag mina bilder här. Så kika gärna runt en stund och glöm för allt i världen inte att lämna en kommentar innan du går! Pöss pöss!

Besökare Totalt
Online Nu

RSS 2.0