Läääängtan

2009-02-19 @ 12:23:01
Idag har det snöat igen gott folk.


Det märktes dock bara på vägarna eftersom det inte ens kom en centimeter.
På vägarna var det ju skottat och helt torrt igår och idag var det liiiite vitt minsann.

Om tre timmar ska jag iväg och göra gott intryck är det tänkt.
Och få kolla runt lite på stället jag ska sätta upp mej som vikarie på.
Ska bli spännande.
Lite nervös är jag nog för det blir lite utfrågning och sånt.
En liten mini intervju med andra ord, sånt hatar jag!
Men det är ju under så avslappnade former så det känns bra!

Igår kväll skulle jag fixa vidare med bilderna var det tänkt.
Gissa vem som fick migrän?
Kände det tidigare på dagen för jag hade ont i nacken och axlarna men trodde inte det skulle bli så illa.

Men men, nya tag idag!

Efter besöket på stället jag ska till blir det nog en liten tur hem till Pate och Thip och pussa lite på fisbullen Jessica.
Saknar henne nått enormt nu!

Såg ni förresten dokumentären i förrgår tror jag det var, med kvinnor som valde att föda hemma, utan ens en barnmorska medverkande.
Fy vad läskigt!
Hade jag aldrig vågat!

Visst, hade man fått värkar och inte ambulansen hunnit komma så hade nog de flesta klarat av att vara superwoman och hantera det själv.
Vi är ju ändå skapta för att föda barn och så länge det inte blir någon komplikation så är det en naturlig handling som vi ska klara av på egen hand.
Men att planera det!
Tänk vilken panik om den lilla kommer ut och inte andas eller nått i den stilen!
Eller att barnet halvägs ut fastnar för att man är för trång.
Sånt kan ju hända.
Och är man på sjukhuset går det ju oftast att fixa om det bara går snabbt.
usch vilken panik!

Samtidigt kan jag förstå om man är rädd för sjukhus, eller blivit illa behandlad tidigare.
Jag menar, man är ju ändå helt utlämnad.
Och väl inskriven så har man inte full makt över sin egen kropp och det skrämmer många.

jag skulle kunna tänka mej att föda hemma när jag väl fött ett barn redan och det hade gått bra.
Fast självklart med en barnmorska eller två, och inte för långt till sjukhuset ifall något skulle gå snett!

Hade du vågat?

© Ingen använding eller kopiering av mina bilder är tillåten! ©
© Fråga först och länka tillbaka så får du låna ©

Kommentarer

Snacka Här:

Du Heter?
Kom ihåg mig? (Fungerar ej!!!)

E-postadress:

Bloggar Du Oxå?

Babbla På Här:

Trackback
Hem

Min profilbild bloglovin


NAMN: Sess
ÅLDER: 24
LÄNGD: 160 cm, säger vi ;)
HÅRFÄRG: Svart/rött, varierar
ÖGONFÄRG: Blå
BOR: Östra Göinge, skåne
CIVILSTATUS: Sambo, med Hingsten

INTRESSEN: Jag älskar att fota! Igentligen gillar jag allt som handlar om att skapa. Tex rita, måla, baka, sy osv. Så ofta jag kan träffar jag min älskade stora syster Unkis och mitt gudbarn Jessica. En fika här och där är mysigt! Det händer ibland att jag tar en riktigt lång cykeltur både i ur och skur, det är så mysigt!

OM BLOGGEN: Det här är först och främst min dagbok, jag skriver allt som just för stunden snurrar i mina tankar.Men mest av allt handlar den om mina bilder, livet med Hingsten och sorgen efter mina föräldrar. Oftast är det en glad blogg, ibland lite tråkig, flummig och konstig. Ibland lite arg och ledsen. Men mest av allt visar jag mina bilder här. Så kika gärna runt en stund och glöm för allt i världen inte att lämna en kommentar innan du går! Pöss pöss!

Besökare Totalt
Online Nu

RSS 2.0