Kameraväska - Dörr T&S Slingcase

2009-01-14 @ 20:19:17
Hujjj
Nu har jag städat och dammsugit och är trötter kan jag lova!
Jag gick bort i kiosken nu ikväll och hämtade ut väskan och överraskade Hingsten med alhgrens bilar och en tidning.
Han blev glad i ögat =D

Jag är totalt förälskad i väskan kan jag tala om!
Den har allt jag ville ha och lite till!

Bilder på väskan och min utrustning osv kommer att komma senare.
Men nu lånar jag Cyberphotos bild för att visa:


Dörr T&S Slingcase heter den.
Den har så många fack så jag går vilse i den för tusan hi hi
Läste på hemsidan att det skulle följa med ett regnskydd.
Jaha vad bra tänkte jag.
Börjar undersöka väskan och kolla i alla fack men näää inget regnskydd.
Va dåligt av dom att inte skicka med det tänkte jag.
Så en halvtimme efter hittar jag ännu en blixtlås jag inte sett innan och jo där va det hi hi

Lite info och åsikter om den då
Den är stooor, rymlig och stadig.
Man kan lätt tappa väskan en bra bit utan att nått skulle gå sönder, den är väldigt tjockt vadderad runt om hela.
Den har en stabil botten med gummifötter så man behöver inte vara rädd för att sätta ner den om det är blött ute.

Regnskydd följde som sagt med och är superlätt att slänga på.
Dragkedjorna i sej är oxå vattentäta.

Det är en slingshot väska vilket innebär att man snabbt kan få tillgång till kameran och övrig utrustning utan att behöva ta av sej väskan för att öppna och stänga.

Innerväggarna går att flytta eller ta bort och det är plats för ett kamerahus med objektiv på + 5 objektiv/blixt.
Man kan även ha ett stort zoom objektiv på kamerahuset och får då plats med 4 extra objektiv.
Där är en flyttbar "gummisnodd" som man kan sätta över själva kamerahuset så det ligger väl på plats.

En liten,pytteväska som man kan ta bort som man får plats med 4 extra minneskort.
En annan liten väska som är extra isolerad som håller ett extra batteri.

Massa plats för övrig utrustning finns oxå, som sagt man går nästan vilse i den!
Reflexer både fram och bak.
Möjlighet till att sätta hängelås på den så ingen kan komma in i den förutom du.

Enda nackdelen enligt mej är att axelremmen går inte att göra tillräckligt kort för att väskan ska sitta stadigt på ryggen på mej.Jag är för liten eller så är väskan för stor hi hi
Men med jacka på sitter den kanon.
Detta kan man ju ändå stå ut med eftersom den är så jäkla bra.

Jag är med andra ord supernöjd både med utseende och funktion!

595 kr kostar den men jag tycker den är värd minst en tusing helt klart!

Och sedan är det ju alltid så kul att handla på Cyberphoto för dom är snabba med leveranser och är alltid så gulliga att skicka med godis =P

Nu pyser jag en stund igen.
Återkommer kanske senare igen.

© Ingen använding eller kopiering av mina bilder är tillåten! ©
© Fråga först och länka tillbaka så får du låna ©

Kommentarer
Postat av: Nene

Svar. tack! :) jag menade att bilderna inte ändras när man sätter musen över bilderna/länkarna, var lite otydlig där ^^'

2009-01-14 @ 20:37:33
URL: http://nene.webblogg.se/
Postat av: Artlover

Hej där! Vilken snygg design du har fått till på din sida. Här kanske jag får tillfälle att lära mig något kanske. Du har hjort den bra. Kom gärna med tips. Jag brukar också handla på Cyberphoto. Generellt brukar de ha bra priser samt att de har tester på sina produkter som är mycket bra. Jag ser att du har länkat till mig. Jag ska se till att jag gör det till dig också.

Hade bra med dig!



2009-01-14 @ 23:40:39
URL: http://artlover.blogg.se/
Postat av: Anonym

God morgon vännen! Den väskan ser ju fin ut. Kram

2009-01-15 @ 06:19:52
Postat av: hanna

Eller hur?!

Hur ska jag nånsin kunna bli lycklig igen i våran pisslägenhet/radhus/vaddetnuär efter att jag hittat det där?

Jag måste nog köpa.

För två och en halv mille har jag ju på fickan. Jodå.

Johordå!

2009-01-15 @ 06:23:19
URL: http://ommigochdemina.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Ser inte alls dum ut! :-)



Du kan alltså dra fram den på magen när du ska ha tag i kameran?



2009-01-15 @ 10:22:24
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Snacka Här:

Du Heter?
Kom ihåg mig? (Fungerar ej!!!)

E-postadress:

Bloggar Du Oxå?

Babbla På Här:

Trackback
Hem

Min profilbild bloglovin


NAMN: Sess
ÅLDER: 24
LÄNGD: 160 cm, säger vi ;)
HÅRFÄRG: Svart/rött, varierar
ÖGONFÄRG: Blå
BOR: Östra Göinge, skåne
CIVILSTATUS: Sambo, med Hingsten

INTRESSEN: Jag älskar att fota! Igentligen gillar jag allt som handlar om att skapa. Tex rita, måla, baka, sy osv. Så ofta jag kan träffar jag min älskade stora syster Unkis och mitt gudbarn Jessica. En fika här och där är mysigt! Det händer ibland att jag tar en riktigt lång cykeltur både i ur och skur, det är så mysigt!

OM BLOGGEN: Det här är först och främst min dagbok, jag skriver allt som just för stunden snurrar i mina tankar.Men mest av allt handlar den om mina bilder, livet med Hingsten och sorgen efter mina föräldrar. Oftast är det en glad blogg, ibland lite tråkig, flummig och konstig. Ibland lite arg och ledsen. Men mest av allt visar jag mina bilder här. Så kika gärna runt en stund och glöm för allt i världen inte att lämna en kommentar innan du går! Pöss pöss!

Besökare Totalt
Online Nu

RSS 2.0