Dopdag!

2009-03-01 @ 19:20:49
Oj jisses, när bloggade jag senast?
Känns som en hel vecka sedan men riktigt så illa är det ju inte.

Jag är helt slut nu!
Kom hem för ca en timme sedan.

I fredes skulle jag bara vara hade jag tänkt, inte göra ett skit.
Riktigt så blev det inte, jag orkade inte titta på röran här hemma längre så jag städade halva dagen.
Idag ser det värre ut än innan jag började.
Kul sånt.
Äsch under alla tidningar, omslagspapper och skit är det iaf dammfritt.
Det är ju det som räknas eller hur?!

Fredagkvällen spenderades hemma hos Pate och Thip.
Vi kollade på ishockey och fikade.
Jag satt ihop kurad med Jessie i soffan och tittade.
Ja hon tittade oxå!
Hon tycker att tv:n är himla spännande hi hi

Lördagen började tidigt, ingen sovmorron här inte.
Vi tog bussen in till stan, jag,svärmor och Hingsten.
Vi fikade och köpte dop present och sedan sprang vi i ca 20 affärer för jag hittade inte vad jag skulle ha på mej.
Gillade inte det jag bestämt från början så ville hitta något annat.
Efter många om och men så hittade jag en jätte fin klänning!
Tror nog jag var lite fin i den faktiskt.

På eftermiddagen stack vi till lokalen dom hyrt och dukade och fixade.
Vi hade skoj men oj vad mycket springande fram och tillbaka.
När vi var klara samlades alla hos Pate och vi fikade och gosade med tösen.

Idag var vi uppe med tuppen igen.
Dopdag idag ju!
Vi stack hem till Pate och fixade lite som skulle bort till lokalen och sedan bar det av till kyrkan.

Fy vad jobbigt det var!
Själva dopet tog inte många minuter men så var det högmässa och massa psalmer som skulle sjungas och läsas och mumlas och jag vet inte allt.

Fruktansvärt dåligt var att bänkarna var jätte korta.
Det gick bara att sitta ca 4 pers på varje rad och de främsta fyra raderna var redan upptagna av folk som inte tänkte så långt att de som är där för dopet kanske ville se oxå.
Så det blev till att fotografera så gott man kunde för var det inte folk ivägen så var det sladdar och ställningar och skit i vägen.
Tydligen så sköts nu det mesta i kyrkan med datorer.
Rena virrvarret med sladdar rakt över gången.
Jag tyckte att allting kändes väldigt stökigt och rörigt.
Inte så fint som jag hade tänkt mej, och som jag varit med om på andra dop.

Men men, själva "dopakten" var fin men den lilla skrek exakt hela tiden.
Stackars Hingsten som fick hålla.
Inte ens Thip kunde få tyst på henne.
Tror nog Jessica kände på sej att nått inte var som det brukar.

40-50 pers blev vi sammanlagt och det blev massa god mat, kaffe, tårta, bullar osv på dopkalaset.
En del bilder blev det där oxå.
Och massa present öppnande.

Och stackars jag fick byta bajsblöja på lilltösen när hon hade dopklänning på sej.
Det var det svåraste jag gjort men jojo det lyckades, utan tårar och skrik.
Lite ansvar  har man ju ändå som gudmor!

Nu sitter jag här helt slut som sagt, hjälpte till att diska och städa undan allt så vi slipper det i  morron.

Hingsten ska börja två timmar tidigare idag så han sticker redan klockan åtta.
Då ska jag gå igenom 200-250 bilder som jag tagit både idag och i veckan.

Med andra ord blir det snart bildregn här och såklart massa uppdaterande om allt och inget.

Tack oxå för alla fina kommentarer!
Ska svara så fort jag kommer i kapp med allt här hi hi

Ha det gott så länge.
Återkommer senare om jag inte däckar av utmattning.

NU: ett glas amarula on the rocks som belöning för att jag slitit som ett djur.


Pöss

© Ingen använding eller kopiering av mina bilder är tillåten! ©
© Fråga först och länka tillbaka så får du låna ©

Kommentarer

Snacka Här:

Du Heter?
Kom ihåg mig? (Fungerar ej!!!)

E-postadress:

Bloggar Du Oxå?

Babbla På Här:

Trackback
Hem

Min profilbild bloglovin


NAMN: Sess
ÅLDER: 24
LÄNGD: 160 cm, säger vi ;)
HÅRFÄRG: Svart/rött, varierar
ÖGONFÄRG: Blå
BOR: Östra Göinge, skåne
CIVILSTATUS: Sambo, med Hingsten

INTRESSEN: Jag älskar att fota! Igentligen gillar jag allt som handlar om att skapa. Tex rita, måla, baka, sy osv. Så ofta jag kan träffar jag min älskade stora syster Unkis och mitt gudbarn Jessica. En fika här och där är mysigt! Det händer ibland att jag tar en riktigt lång cykeltur både i ur och skur, det är så mysigt!

OM BLOGGEN: Det här är först och främst min dagbok, jag skriver allt som just för stunden snurrar i mina tankar.Men mest av allt handlar den om mina bilder, livet med Hingsten och sorgen efter mina föräldrar. Oftast är det en glad blogg, ibland lite tråkig, flummig och konstig. Ibland lite arg och ledsen. Men mest av allt visar jag mina bilder här. Så kika gärna runt en stund och glöm för allt i världen inte att lämna en kommentar innan du går! Pöss pöss!

Besökare Totalt
Online Nu

RSS 2.0