Jordskalv? Nä jag drömde inte.

2008-12-16 @ 12:07:20
Nu är det fan 2:a gången jag känner av ett jordskalv här.
Vart är världen på väg?

För några år sedan kom det ett kort skalv och jag stog upp när det hände.
Sjukt läskigt!
Fattade ju först inte vad som hände utan trodde att jag blivit yr eller nått tills jag såg att taklampan dinglade lite sakta fram och tillbaka.

I morse vaknade jag av att sängen vibrerade.
Länge dessutom!
Trodde först att jag inbillade mej eller att hunden kliade sej.
Halvt vaken började jag fundera på om det va jordbävning för de knakade som fan i fasaden.
Men äsch det blåste i lite igår kväll och tar vinden i så kan det knäppa och ha sej i väggarna.

Men se på fan.
Det va inte inbillning, och de va inte blåsten.
Usch vad läskigt detta är!
Tänk om det kommer ett riktigt kraftigt skalv och huset rasar!
Jag vill inte dö av ett rasat hus tack!
*rysningar*

© Ingen använding eller kopiering av mina bilder är tillåten! ©
© Fråga först och länka tillbaka så får du låna ©

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Nämen hejsan, det var ett tag sedan.. undrade just vart du tagit vägen. Fick för mig att du eller någon i din omgivning blivit sjuk eller så. Blev jätteglad när det dök in ett mail här om din kommentar.

Du har gjort (som vanligt) en mycket fin blogg här .. gillar. Nu har jag sett på alla dina underbara sommarblomster oxså.. så rena och klara bilder du får med din kamera. älskar alla:-)

Jordskalvet.. ja det ja.. jag kände av det i sängen och for upp.. alla prydnadssaker jag har på en byrå i sovrummet dansade i sin egen takt och visst blir man lite rädd.. hoppas verkligen inte det kommer ett riktigt skalv.. man ska ställa sig i en dörröppning, hörde jag på radion av en som hade riktiga erfarenheter av jordskalv.. så inte allt tippar på en om det blir riktiga skakningar.

Hoppas nu du får ha din blogg här länge och att vi kan hålla kontakten så här och att det är bra med dig:-)

Kramar från en annan grebba i syd

2008-12-16 @ 20:54:07
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Snacka Här:

Du Heter?
Kom ihåg mig? (Fungerar ej!!!)

E-postadress:

Bloggar Du Oxå?

Babbla På Här:

Trackback
Hem

Min profilbild bloglovin


NAMN: Sess
ÅLDER: 24
LÄNGD: 160 cm, säger vi ;)
HÅRFÄRG: Svart/rött, varierar
ÖGONFÄRG: Blå
BOR: Östra Göinge, skåne
CIVILSTATUS: Sambo, med Hingsten

INTRESSEN: Jag älskar att fota! Igentligen gillar jag allt som handlar om att skapa. Tex rita, måla, baka, sy osv. Så ofta jag kan träffar jag min älskade stora syster Unkis och mitt gudbarn Jessica. En fika här och där är mysigt! Det händer ibland att jag tar en riktigt lång cykeltur både i ur och skur, det är så mysigt!

OM BLOGGEN: Det här är först och främst min dagbok, jag skriver allt som just för stunden snurrar i mina tankar.Men mest av allt handlar den om mina bilder, livet med Hingsten och sorgen efter mina föräldrar. Oftast är det en glad blogg, ibland lite tråkig, flummig och konstig. Ibland lite arg och ledsen. Men mest av allt visar jag mina bilder här. Så kika gärna runt en stund och glöm för allt i världen inte att lämna en kommentar innan du går! Pöss pöss!

Besökare Totalt
Online Nu

RSS 2.0