True blood

2008-12-17 @ 23:42:52
trueblood



Varje Onsdag ställer jag in boxern på att spela in true blood 22:00.
Hingsten går till jobbet ca fem i.
Då släcker jag ner, häller upp en drink, sätter msn på upptagen eller inte vid datorn.
Jag matar fiskarna,kryper upp i soffan under en filt och snytpapper i handen och ber hunden lägga sej bredvid.
Då är klockan ca tio över tio, det är tyst och lugnt här och jag har en stund för mej själv som bara är MIN!
Sedan startar jag boxern, spolar förbi reklamen för andra filmer och serier i början och sedan sitter jag som klistrad.

Det slutar alltid på samma sätt, att jag sitter här och bölar som en toka och förbannar världen att den bara går en dag i veckan.
Jag måste vänta i sju dagar till nästa gång!

Serien är helt underbar och förtrollande, lite skrämmande och äcklig då och då.
Men allt balanseras perfekt upp av kärleks historian mellan Sookie (människan som hemsöks av att hon kan höra andras tankar) och Bill (vampyren som inte glömt hur det är att vara människa).
Om du inte sett serien så kan man lätt tro att det är en dålig sience fiction drama bla,bla,bla men nej,nej NEJ.

Det är en romantisk kärleks historia som är så tragisk att man bara vill gråta.
Vilket jag som sagt gör oxå varje gång hi hi
Sedan skadar det ju inte att Bill är såååå het så det slår gnistor om han.
Han skulle gärna få bita mej i halsen när helst han vill!

Någon som inte är het är Alexander Skarsgård.
Eller han är inte det än iaf, han har bara varit med i 2-3 avsnitt än så länge så det kanske tar sej.
Men för tillfället tycker jag att han spelar lite krassligt.
Men som sagt,det tar sej kanske.
Brukar älska hans skådespelerier i vanliga fall.

Nej nu ska jag snart krypa ner och drömma om romantiske Bill.

Puss adjö

© Ingen använding eller kopiering av mina bilder är tillåten! ©
© Fråga först och länka tillbaka så får du låna ©

Kommentarer

Snacka Här:

Du Heter?
Kom ihåg mig? (Fungerar ej!!!)

E-postadress:

Bloggar Du Oxå?

Babbla På Här:

Trackback
Hem

Min profilbild bloglovin


NAMN: Sess
ÅLDER: 24
LÄNGD: 160 cm, säger vi ;)
HÅRFÄRG: Svart/rött, varierar
ÖGONFÄRG: Blå
BOR: Östra Göinge, skåne
CIVILSTATUS: Sambo, med Hingsten

INTRESSEN: Jag älskar att fota! Igentligen gillar jag allt som handlar om att skapa. Tex rita, måla, baka, sy osv. Så ofta jag kan träffar jag min älskade stora syster Unkis och mitt gudbarn Jessica. En fika här och där är mysigt! Det händer ibland att jag tar en riktigt lång cykeltur både i ur och skur, det är så mysigt!

OM BLOGGEN: Det här är först och främst min dagbok, jag skriver allt som just för stunden snurrar i mina tankar.Men mest av allt handlar den om mina bilder, livet med Hingsten och sorgen efter mina föräldrar. Oftast är det en glad blogg, ibland lite tråkig, flummig och konstig. Ibland lite arg och ledsen. Men mest av allt visar jag mina bilder här. Så kika gärna runt en stund och glöm för allt i världen inte att lämna en kommentar innan du går! Pöss pöss!

Besökare Totalt
Online Nu

RSS 2.0