Bok galningen uppdaterar =D

2009-03-09 @ 12:19:33
Jahaja då har man slarvat med att uppdatera igen.
Anledning?
Jo jag fick en överrasking och sedan har jag som vanligt varit uppslukad av böcker hi hi

Lördagen började som sagt inte bra.
Bråk och sura miner från Hingstens sida.
Jag hade i princip bestämt mej att inte följa med till middagen hemma hos svärmor.

Middagen var för min skull, för att jag fyllt år.
Men det var ju bara bestämt att det skulle bli vi tre och jag visste att svärmor vet hur han brukar bli ibland, fanns lixom inget hinder för att skjuta upp det.

Men i sista sekund när jag skulle ringa henne, telefonen i handen och nummret slaget, ångrade jag mej.
Jag ville fortfarande inte dit men tänkte heller inte ringa.

Jag började istället att kolla på Twilight.
Tänkte att jag måste ju se filmen när jag läst boken ju.
Boken var mycket, mycket bättre!

När klockan var fem gjorde jag mej i ordning fast jag inte ville sticka, men jag stack dit iaf.
Först när jag kommer in genom dörren hos svärmor tycker jag att det är en jäkla massa skor vid dörren.
Men det var helt tyst, och jag kände inte igen skorna.
Jag tänkte inte mer på det.

Så kommer jag in i vardagsrummet och det är fullt av människor hi hi
Bland annat pelle och "mormor", pate och thip och mitt lilla gudbarn såklart.
Jag blev superglad.
Samtidigt lite arg på Hingsten, varför skulle han hålla på som han gjort under dagen och göra mej ledsen och arg?
pga det var jag ju inte på toppen humör nu.
Men jag höll god min och lät glädjen över kvällen fylla mej istället.
Efter en stund hade jag sjukt roligt!

Massa mat blev det, och kaffe, och snackande.
Och jag fick ha Jessica för mej själv hela kvällen!
Kanske det fanns en liten baktanke med det hi hi
Den lilla hade magknip så in i bomben och de få gångerna jag lämnade henne ifrån mej för att gå på toa eller röka så skrek hon som en stucken gris.
När jag fick henne igen så skrattade hon och pratade en massa.
Jag förvånas fortfarande över vilket inflytande jag har över Jessie.
Alla bebisar brukade hata mej!
Eller inte hata men iaf börja skrika som galningar bara jag var i rummet hi hi

Thip kunde relaxa lite och frågade gång på gång om jag inte tyckte de va jobbigt att ha henne hela tiden bara för att hålla henne från att skrika och vara ledsen.
Men hur skulle jag någonsin tycka att det är jobbigt.
Hon är ju mitt lilla hjärtegull!



Sedan var det dags för tårta.
Jag blev förbannad på mej själv att jag inte tagit kameran med mej för den var så otroligt fin!

En söt rosa,vit randig tårta i marsipan med mitt namn på!
Jag blev så överraskad och fick kämpa för att hålla tårarna borta!

Lördagskväll var som sagt helt underbar!

Igår läste jag fortsättningen på Twilight.
New moon heter den.

E-böcker är inte lika mysigt att läsa som en vanlig men det gick snabbare än vanligt.
En bok på ca 400 hundra sidor och på engelska tar mej två dagar i vanliga fall att läsa ut.
Kanske en dag om jag inte gör något annat än läsa hela dagen.
Men som e-bok tog det inte lång tid, och ändå hann jag med lite annat här oxå.
En dag med magont är som klippt och skuren för att läsa!

New moon var väldigt bra!
Inte lika bra som Twilight enligt mej, mest för att Edward inte var med i mer än knappt halva.
Resten kretsade runt Bellas tankar och längtan efter honom.

Idag börjar jag på den tredje boken.
Eclipse.
Men den blir nog inte utläst varken idag eller i morron för jag har dom där tre böckerna att hämta ut idag som jag skrev om tidigare.

Dessutom kommer sotaren i morron och jag tänkte använda det som en bra ursäkt att få Hingsten att hjälpa mej att röja upp i källaren.
Små pedant som man är vill jag ju ha ordning och reda även där, men orkar inte göra allt själv med allt tungt som finns där nere.

Tvättning står annars högst på prioriteringslistan idag!
Låter väl som en trevlig måndag eller hur hi hi

Nä nu får jag kila.

Bye så länge


© Ingen använding eller kopiering av mina bilder är tillåten! ©
© Fråga först och länka tillbaka så får du låna ©

Kommentarer

Snacka Här:

Du Heter?
Kom ihåg mig? (Fungerar ej!!!)

E-postadress:

Bloggar Du Oxå?

Babbla På Här:

Trackback
Hem

Min profilbild bloglovin


NAMN: Sess
ÅLDER: 24
LÄNGD: 160 cm, säger vi ;)
HÅRFÄRG: Svart/rött, varierar
ÖGONFÄRG: Blå
BOR: Östra Göinge, skåne
CIVILSTATUS: Sambo, med Hingsten

INTRESSEN: Jag älskar att fota! Igentligen gillar jag allt som handlar om att skapa. Tex rita, måla, baka, sy osv. Så ofta jag kan träffar jag min älskade stora syster Unkis och mitt gudbarn Jessica. En fika här och där är mysigt! Det händer ibland att jag tar en riktigt lång cykeltur både i ur och skur, det är så mysigt!

OM BLOGGEN: Det här är först och främst min dagbok, jag skriver allt som just för stunden snurrar i mina tankar.Men mest av allt handlar den om mina bilder, livet med Hingsten och sorgen efter mina föräldrar. Oftast är det en glad blogg, ibland lite tråkig, flummig och konstig. Ibland lite arg och ledsen. Men mest av allt visar jag mina bilder här. Så kika gärna runt en stund och glöm för allt i världen inte att lämna en kommentar innan du går! Pöss pöss!

Besökare Totalt
Online Nu

RSS 2.0