Ormrädda kolla inte hit + onödigt babbel

2009-02-17 @ 00:42:04
Just det, jag städade och slet idag ju.
Mitt i allt stökande såg jag att gamla gubben höll på att ömsa skin.
Vilket går sämre och sämre för varje år.
Det ville inte lossna vid ena ögat så jag fick sitta där med en pinsett och pilla försiktigt,försiktigt och låta honom dra bort det i sin egen takt, bara jag höll i det så gick de bra.
Dom som säger att ormar är dumma är minst lika dumma själva.
För han va livrädd och spjärnade emot från början men när han märkte att det inte skulle göra ont slappnade han av helt!
Sedan blev det matdags (rulla ner om du vågar)

Gammal man gör så gott han kan =P
Han närmar ju sej faktiskt 30 år så det är kanske inte så konstigt att han inte alltid klarar att ömsa helt själv, att han ibland äter musen från fel håll så han håller på att kvävas tills jag drar ut den igen så han får börja om och att han nästan är helt blind.
Även om det alltid är trist när husdjur dör så är jag ändå lättad att honan inte finns längre.
Hans fru dog för några år sedan =P
Hon var ingen snäll orm alls.
Skulle jämt bitas och ha sej så henne kunde man inte ha ute.
Denna goding har aldrig ens varit i närheten av att bitas.
Att sticka in tungan i min näsa är däremot skitkul tydligen.
Kittlas så förbannat hi hi

Anyway så är det dammat och städat här nere nu.
I morron åker dammsugaren fram sen är det klart!

På torsdag ska jag till ett ställe och presentera mej och sätta upp mej som vikarie.
Skoj att få kolla läget lite!

Jag satt förresten precis och redigerade lite på en bild på lilltösen.
Måste ha en bild klar till på måndag iaf, annars hinner jag inte få tavlan.
Inte nog med att jag har skitsvårt att bestämma mej vilken bild vi ska förstora så tar redigeringen knäcken på mej!
Som många andra små bebisar har hon väldigt torr hy i pannan och runt munnen.
Alla vita små flagor ska redigeras bort utan att det syns att man gjort nått.
Hujeda mej =P
Funderar på om man inte ska välja en sötnos bild där hon suttar på tummen, fast kanske dumt med en bild där hon gömmer munnen?
Äsch får se, kommer att visa sen vilken bild det blir.

Här kommer lite bilder på den gamla mannen iaf.
Alla som är ormrädda håller för ögonen NU!

Jag älskar faktiskt möss!
Jag tycker dom är hemskt söta!
Skulle aldrig kunna ge levande föda till min orm!
Vet att det är naturligt och sånt men nä, dessutom kan mössen faktiskt bita och skada ormen.
Nu känns det inget konstigt längre att ge mat till honom men det första året bölade jag nästan över de stackas frusna mössen =P



Hej jag heter Rocco och jag ser ut som en padda när jag äter


Aaaarhhh jag är en krokodil.
En tandlös krokodil =P

Helt ärligt undrar jag om han har några gaddingar kvar.
Innan kunde man se små,små vita, nästan helt genomskinliga rader av smågaddar men nu ser det mest tandlös ut.
Tur han kan gapa stort iaf hi hi

Om du undrar varför jag döpt honom till Rocco så är förklaringen enkel.
Han är jäkligt lång och ganska så grov faktiskt =P
Sug på den du

Nåväl nu ska jag sussa sött.
Eller kanske inte sött men ändå.

Natti natti på riktigt denna gången.

Pöss

© Ingen använding eller kopiering av mina bilder är tillåten! ©
© Fråga först och länka tillbaka så får du låna ©

Kommentarer

Snacka Här:

Du Heter?
Kom ihåg mig? (Fungerar ej!!!)

E-postadress:

Bloggar Du Oxå?

Babbla På Här:

Trackback
Hem

Min profilbild bloglovin


NAMN: Sess
ÅLDER: 24
LÄNGD: 160 cm, säger vi ;)
HÅRFÄRG: Svart/rött, varierar
ÖGONFÄRG: Blå
BOR: Östra Göinge, skåne
CIVILSTATUS: Sambo, med Hingsten

INTRESSEN: Jag älskar att fota! Igentligen gillar jag allt som handlar om att skapa. Tex rita, måla, baka, sy osv. Så ofta jag kan träffar jag min älskade stora syster Unkis och mitt gudbarn Jessica. En fika här och där är mysigt! Det händer ibland att jag tar en riktigt lång cykeltur både i ur och skur, det är så mysigt!

OM BLOGGEN: Det här är först och främst min dagbok, jag skriver allt som just för stunden snurrar i mina tankar.Men mest av allt handlar den om mina bilder, livet med Hingsten och sorgen efter mina föräldrar. Oftast är det en glad blogg, ibland lite tråkig, flummig och konstig. Ibland lite arg och ledsen. Men mest av allt visar jag mina bilder här. Så kika gärna runt en stund och glöm för allt i världen inte att lämna en kommentar innan du går! Pöss pöss!

Besökare Totalt
Online Nu

RSS 2.0